Veelgestelde vragen

Algemeen

Zijn de Heidefeesten gratis?

Ja! De Heidefeesten zijn volledig gratis toegankelijk. Met dank aan onze sponsors en vrijwilligers.

Kan ik plaatsen reserveren of tickets bestellen?

Neen, er kunnen geen plaatsen gereserveerd worden. Wij verkopen ook geen tickets.
De Heidefeesten zijn volledig gratis toegankelijk.
Enkel voor de barbecue tijdens de familienamiddag moet je een ticket bestellen

Is er een vestiaire?

Neen, er is geen vestiaire die we aanbieden. Je kan altijd jouw jas ergens ophangen maar de organisatie is niet verantwoordelijk voor diefstal, schade of verlies.

Zijn de toiletten gratis?

De toiletten zijn helaas niet gratis.
Je kan een wc-bandje kopen voor één bon per avond aan de kassa of aan de toiletten. (te betalen met de cashless kaart)
We proberen er naar te streven om voldoende propere toiletten aan te bieden en hier zijn natuurlijk kosten aan gebonden.

Kan ik ook iets eten op de Heidefeesten?

Ja, er is een frituur met frieten, hamburgers, diverse snacks. Ook zijn er heerlijke stokjes te verkrijgen.
Op zondag is er een barbecue tijdens de familienamiddag (online bestellen verplicht).

Wat is de locatie van de Heidefeesten?

De Heidefeesten gaan door op het Piehpelplein te Genk. 
Check het hier op google maps.

Cashless

Werken jullie met cash of bonnen of cashless?

Dranken en versnaperingen zijn te betalen met de Heidefeesten Cashless kaart. Deze kan je afhalen en opladen aan onze “bonnenstand”

 

Kan er betaald worden met Bancontact / Payconiq?

Je kan je cashless kaart op verschillende manieren opladen, zowel cash als ter plaatse met Bancontact en via het cashless portaal online. 

Kan er nog cash betaald worden aan de kassa?

Ja, je kan ook nog cash betalen aan de kassa. Wij zetten het bedrag dan op jouw cashless kaart. 

Je kan je cashless kaart op verschillende manieren opladen, zowel cash als ter plaatse met Bancontact en via het cashless portaal online. 

Ik ben mijn cashless kaart verloren, wat nu?

Het is zeer belangrijk dat je je kaart registreert wanneer je deze ontvangt en er geld op laadt.

Wanneer je kaart is geregistreerd, kunnen wij deze bij verlies blokkeren, je een nieuwe kaart toewijzen en het resterende tegoed overzetten naar je nieuwe kaart.

Kaart verloren? Kom naar de kassa en we helpen je graag verder!

Moet ik mijn cashless kaart registreren?

Het is zeer belangrijk dat je je kaart registreert wanneer je deze ontvangt en er geld op laadt.

Wanneer je kaart is geregistreerd, kunnen wij deze bij verlies blokkeren, je een nieuwe kaart toewijzen en het resterende tegoed overzetten naar je nieuwe kaart.

Ook kan je na registratie heel gemakkelijk jouw tegoed nakijken en na het evenement ook een refund vragen. 

Kan ik een refund aanvragen?

Ja, dit kan.

Je kan tot 1 week na het evenement een refund aanvragen. 
Deze periode loopt van 28/08/24 tem 04/09/24. 

Je kan de refund aanvragen via het portaal van onze provider. Scan de QR code op de kaart en volg de instructies. 

Voor een refund wordt er een administratiekost van €1 aangerekend. 

Denk je van “oh weeral voor iets betalen”, denk er dan eens over na wat je met papieren bonnen doet die nog in jouw zakken zitten… 

Wat als ik een probleem heb met mijn kaart?

Je kan altijd terecht aan de kassa bij problemen met je kaart. 

Ook kan je altijd de organisatie aanspreken. Zij zijn te herkennen aan hun blauwe shirt met het Heidefeesten-logo. 

Recyclage

Moet ik waarborg betalen voor een herbruikbare beker?

Neen, voor een herbruikbare beker moet je GEEN waarborg betalen.

Het zou wel leuk zijn als je jouw beker terug brengt naar de toog of naar een inzamelpunt.

Gooi in geen geval een beker in een vuilnisbak.

Moet ik waarborg betalen voor een echt cocktail glas of een speciaal bier glas?

Ja, voor een glazen cocktailglas of speciaal bierglas moet je waarborg betalen. Deze zal automatisch mee geteld worden bij jouw bestelling. 

Je krijgt jouw waarborg terug op jouw cashless kaart wanneer je jouw glas terug brengt naar het recycle point. 

Gewoon een nieuwe cocktail of speciaal biertje? Dat kan ook, wissel je glas gewoon in bij de cocktailbar/bijzondere bieren bar. 

Sorteren en recycleren

Er zullen verschillende inzamelpunten voor bekers en afval zijn. 

Gelieve het juiste item in de juiste container te deponeren. (Bekers, papier, rest)

Heb je een glas van bij de cocktailbar? Breng dit dan binnen bij het recycle punt en krijg je waarborg dat je hebt betaald terug. 

Mobiliteit

Waar kan ik mijn fiets stallen?

We voorzien een groot aantal fietsrekken. Bij zeer drukke momenten kan het zijn dat de fietsrekken vol zijn, plaats dan je fiets ergens in de buurt. 

Sluit je fiets altijd goed af!

De Heidefeesten voorziet geen bewaakte fietsstalling en is ook niet verantwoordelijk voor diefstal. U bent ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor uw fiets. 

Waar kan ik parkeren?

Gebruik in eerste instantie de fiets of kom te voet. Dit is beter voor jezelf en ook nog eens goed voor het milieu.

Kom je toch met de auto? Dan raden we aan om gebruik te maken van de openbare parkings in de buurt.

Wanneer de parkings volzet zijn kan u reglementair parkeren langs de openbare weg. Klik hier voor een infobrochure van de politie

We roepen op om niet te parkeren op privé eigendom van onze buurtbewoners. Ga dus niet zomaar op een oprit staan of in een voortuin.

Openbaar vervoer

De Heidefeesten zijn ook bereikbaar met het openbaar vervoer. Echter voorzien wij zelf geen bussen en/of nachtbussen. 

Check zelf welke lijn je kan nemen om tot op de Heidefeesten te geraken. (www.delijn.be)

Kies voor de halte “Genk College”